joi, 18 martie 2010

Crema de Zahar Ars

Cantitati:

-8 oua
-1 litru lapte
-14 linguri zahar
-1 fiola esenta vanilie

Timp necesar prepararii : 120 minute

Saptamana aceasta voi posta doua retete de desert bazate pe doua ingrediente esentiale: oua si lapte. Prima reteta este delicioasa crema de zahar ars care, pana acum, am crezut ca este foarte dificil de pregatit insa m-am inselat. Pentru inceput punem la topit intr-o cratita sapte linguri de zahar. Zaharul se va topi, la foc mic, in aproximativ cinci minute si cel mai bine este sa amestecam cu o lingura ca sa se poata topi mai repede. Dupa ce s-a topit tot zaharul, luam cratita si o invartim in asa fel incat zaharul sa se aseze uniform pe lateral sau, mai simplu spus, ca si cum am tapeta o tava cu faina. Dupa ce am facut acest lucru, punem cratita in frigider timp de zece minute pentru a se intari zaharul. Va asigur ca sunt de ajuns zece minute pentru ca veti auzi din frigider cum se crapa zaharul in cratita. Cat sta zaharul la frigider putem face compozitia. Punem intr-un castron opt oua, sapte linguri de zahar si o esenta de vanilie si incorporam treptat laptele rece cu ajutorul unei linguri. Scoatem cratita cu zahar topit din frigider, punem compozitia peste zahar si o punem la cuptor la bain-marine. Presupun ca toata lumea stie ce inseamna bain-marine, iar daca nu va voi explica eu. Punem apa pana la jumatate intr-o cratita mai mare si mai inalta decat cea in care facem crema de zahar ars, iar cratita mai mica o asezam in cratita cu apa. Punem ambele cratite in cuptorul preincalzit, timp de o ora si jumatate.






Dupa ce scoatem crema de zahar ars de la cuptor, o lasam sa se raceasca la temperatura camerei aproximativ doua ore, iar apoi o punem la frigider pentru minim 6 ore, sau pana a doua zi, asta pentru cine are rabdare multa. Crema de zahar ars se serveste numai rece si daca doriti puteti inlocui esenta de vanilie cu esenta de rom. Recunosc ca inca nu am incercat dar o voi face in curand.



Pofta buna va dorim.

Un comentariu:

Unknown spunea...

Dulcele preferat al mamei mele:D.
Ti-a iesit tare bine!