vineri, 13 noiembrie 2009

Fasole cu Costita

Cantitati:

-1/2 kg fasole uscata
-3 cepe
-1 ardei iute
-3 catei de usturoi
-2 morcovi
-2 ardei grasi
-1 pastarnac
-1 kg costoita afumata
-1/2 kg kaiser sau ciolan afumat fara os
-suc de rosii
-sare, piper negru boabe, 3-4 foi de dain

Timp necesar prepararii: 180 minute

Nu am mai postat de mult o reteta pe blog si m-am gandit sa revin cu o mancare tipic romaneasca ce ne incalzeste sufletul mai ales pe timp de iarna, cand o putem servi alaturi de niste muraturi. Am ales asadar mancarea de fasole cu costita afumata.



Pentru inceput, punem la fiert fasolea timp de 1 ora sau poate chiar 4, in functie de fasole (la mine a fost nevoie de 2 ore ca sa fiarba cum tebuie). Intre timp, ca sa nu ne plictisim, putem sa curatam legumele, sa le tocam marunt si sa taiem in bucati mai mari costita afumata si kaiserul sau ciolanul, depinde ce am cumparat de la piata. Dupa ce a fiert fasolea, o scurgem de apa si o lasam putin la racit, timp in care punem intr-o oala la calit legumele si costita timp de vreo 10 minute, avand grija sa amestecam cu o lingura de lemn in oala ca sa nu se prinda amestecul de oala si sa se afume mancarea. Un lucru important este sa nu punem mult ulei atunci cand calim legumele, pentru ca si costita sau ciolanul au grasime, care prin calire va lasa destul de mult ulei in oala.




Dupa ce am calit legumele si costita, adaugam fasolea in oala si punem apa pana se acopera toata fasolea. Lasam sa fiarba 30 de minte, adaugam cateva foi de dafin si sucul de rosii si mai lasam la fiert inca 20 de minute, dupa care mancarea este tocmai buna de mancat. La fel cum am zis si la inceputul retetei, aceasta mancare se serveste cu muraturi sau cu salata de varza acra cu boia dulce.



Pofta buna va dorim.

Un comentariu:

Laurentiu Pop spunea...

ai ai ai, imi curge din gurita :D